HTML

Jaguár E-Type restauráció

Ez a blog egy gyönyörű autó restaurálásának lépéseit mutatja be. Egy '67-es Jaguár E-type szépül meg a szemetek láttára.

Linkblog

2008.08.05. 20:31 PálMáté

A vétel

Érdemes lenne talán arról is írni pár mondatot, hogyan is jutottam hozzá a Jaghez.

A neten vettem, az ebay.com-on. Igen, Amerikából hoztam haza, egész pontosan hozattam, hiszen én nem voltam kint. Sokan mondták a haverok közül, hogy nem vagyok normális, ennyi pénzt adni egy verdáért, amit nem is látok élőben... Nem volt igazuk, minden flottul ment. Mondjuk olyan óvatos voltam, amennyire csak lehetett, szóval megtettem mindent, hogy nehogy valami modellautót vegyek.

A vásárlás menete

Keresgettem, nézelődtem, hetekig, sőt mondhatom, hogy hónapokig. Midenképpen olyan kocsi kellett, amelyet restaurálni kell, hiszen így sokkal izgalmasabb, és nem utolsó sorban jóval olcsóbb is elkezdeni. Aztán egyszercsak megtaláltam Licitáltam rá, és végül 4300 dollárért az enyém lett. Kis izgalom volt z utolsó percekben, mert egy japán arc is meg akarta venni, de végül lenyomtam. Emlékszem aznap Dórival elmentünk egy kicsit megünnepelni a dolgot.

Persze a licitálás előtt végigmentem az ebay biztonsági checklist-jén, szóval mindent megtettem, annak érdekében, hogy rendben legyen a biznisz.

A fizetés, szállítás

A licit vége után az ár 10%-át PayPal-on átutaltam, rögtön. Vissza is igazolta az eladó, szóval most már tudtuk, hogy mindkettőnk szándéka komoly. Nem maradt más hátra, mint a megadott számlára utalni a pénzt. Mivel Amerikáról van szó, azért ez költségekkel járt. Ezt mondjuk nem kalkuláltam, de belefért még. Legközelebbi kocsinál érdemes figyelembe venni ezt is. Ki is tűztük az átvétel idejét. Sajnos arra már ténleg nem jutott, hogy személyesen menjek ki, de Szigeti Peti, egy jó barátom kint él már egy ideje, és a legnagyobb mák az egészben, hogy még közel is van. Közel, úgy 450 km-re. Persze ez ott nem távolság. Elvállalta, hogy kerít trélert és és elhozza, majd feladja hajóra, ami elhozza Hamburgig. Az egész majd egy hónapba tartott végül, de Hamburgban már én vettem át a kocsit. Persze trélerrel, hiszen nem járóképes szegény. Az egész hercehurca a kocsi vételárának még a felébe került. Atán lesz még itthon is költség bőven. De most örülök, mint majom a farkának. Van egy E-type-om.

3 komment

Címkék: jaguár e type


A bejegyzés trackback címe:

https://etype.blog.hu/api/trackback/id/tr35602452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taki 2008.08.06. 12:38:14

Máté, kicsit furcsállom, hogy Amerikából hozatsz be E-type jaguárt, hiszen az egy brit gyártmányú autó. Van neki ugyan egy amerikai rokona, ami XK-E néven futott, de annyira azért nem értek hozzá, hogy megállapítsam a képek alapján, hogy melyiket szerezted be. Nem lett volna célszerűbb az angol piacon vadászni? Onnan a szállítás is olcsóbb, és valószínűleg a választék is nagyobb.

PálMáté 2008.08.06. 12:46:19

Taki, de jó, hogy látlak.

Egyszerű a dolog, nincs, illetve nem nagyon találtam Angliában jó kocsit. Vagy nagyon drága, vagy nagyon roncs. Na meg az mind jobbkormányos. Horror lenne átalakítani, én meg ezt majd használni is akarom.
Valóban, ez is egy XKE, tehát amerikai piacos, de legalább balkormányos. Elég leharcolt, főleg a beltér, de kell a kihívás. Majd elviszlek egy körre, ha kész vagyok. Most alkaltrészeket vadászok.

Taki 2008.08.06. 12:55:05

Biztos lenne, aki vitatkozna veled, hogy az igazi E-type életérzés egy jobboldali volán mögött van, de én nem fogok, hiszen ezek szerint én fogok ott ülni :-) Sok sikert a felújításhoz!
süti beállítások módosítása